Неверојатен економски бум во Кина по пандемијата

Фабриките вријат, новите станови брзо се разграбуваат, а на располагање има уште работа. Кога Кина во петокот ги објави своите нови економски показатели, тие покажаа извонреден напредок и раст во периодот по пандемијата, пренесува Њујорк тајмс.

Фото: ЕПА

Прашањето е дали малите претпријатија и кинеските потрошувачи можат целосно да учествуваат во добрите времиња.

Кина во петокот соопшти дека нејзината економија пораснала за 18,3 проценти во првите три месеци од оваа година во споредба со истиот период минатата година. Иако бројот е стрмен, тој е еднакво одраз на минатото - производството на земјата падна за 6,8 проценти во првиот квартал на 2020 година во споредба со една година порано - што е показател и за тоа како Кина сега напредува.

Пред една година, цели градови беа затворени, авионите беа приземјени, автопатите блокирани за да се спречи ширењето на коронавирусот. Денес, глобалната побарувачка за компјутерските екрани и видеоконзолите што ги произведува Кина расте, додека луѓето работат од дома и додека се најавува закрепнување од пандемијата. Таа побарувачка продолжува додека Американците под контрола на стимулациите трошат пари на мебел за двор, електроника и друга стока произведена во кинеските фабрики, вели Њујорк тајмс.

Закрепнувањето на Кина беше управувано и од голема инфраструктура. Крановите градат нови облакодери. Градежните проекти за автопати и железници обезбедија нови работни места. Продажбата на имот помогна и во зајакнувањето на економската активност.

Но извозот и инвестициите во недвижнини можат да ѝ носат раст на Кина само како и досега. Сега Кина се обидува да ги принуди своите потрошувачи да му се вратат на својот претпандемиски начин на живот, нешто со што другите земји наскоро ќе треба да се справуваат штом ќе станат достапни повеќе вакцини.

Побарувачката за кинески извоз се очекува да ослабне подоцна во текот на годината. Креаторите на политиките се обидоа да го запрат прегревањето на пазарот на недвижнини и во корпоративниот сектор, каде што некои фирми се задолжуваа над своите можности. Многу економисти бараат знаци на пошироко закрепнување, кое помалку се потпира на извозот и владата, а повеќе на кинеските потрошувачи.

Поради бавното вакцинирање и свежите сеќавања на карантинот, многу потрошувачи во земјата станаа поневолни. Рестораните сè уште се борат да си ја вратат работата. Келнерите, трговците и студентите сè уште не се подготвени за „одмаздата“ за која економистите се надеваа дека ќе го зголеми растот. Кога ќе се појават нови жаришта, кинеските власти брзо воведуваат нови блокади, што им штети на малите бизниси и на нивните клиенти.

За да го избегнат бранот на пандемијата во февруари, властите ги откажаа плановите за патувања на милиони работници мигранти за лунарниот новогодишен празник, најголемиот празник во Кина.

„Кинеската стратегија против коронавирусот беше да го скрши кога ќе се појави повторно, но се чини дека има многу луѓе што ги почитуваат мерките за социјално дистанцирање, а тоа влијае на услугите“, рече Шон Роаче, главен економист за азиско-пацифичкиот регион на С&П глобал.

„Тоа ја попречува нормализацијата“, додаде тој.

Ву Жен води семеен бизнис од 13 ресторани и десетина банкет-сали во Јингтан. Кога Кина минатата година почна да закрепнува, повеќе луѓе почнаа да одат во нејзините ресторани по своите омилени јадења, како динстаното свинско. Но токму кога таа и нејзините вработени почнаа да се подготвуваат за кинеската Нова година, новата епидемија на ковид-19 ги натера властите да го ограничат бројот на луѓе што смеат да се соберат на едно место, 50.

Оваа година, госпоѓата Ву одлучи дека затворањето на целиот бизнис за време на празниците би било поевтино. Ова ќе биде втора година по ред рестораните да ги затвораат вратите за време на празниците.

Ву го наследила бизнисот од својот татко пред две години и има вработено повеќе од 800 луѓе. Пред пандемијата, три четвртини од деловните приходи доаѓале од големите банкети за свадби и семејни собири.

Вели дека работата не се вратила во нормала по повеќемесечната борба со вирусот. Падовите со кои се соочуваат сопствениците на малите бизниси влијаат и на редовните потрошувачи, кои се нервираат околу отворањето на паричниците.

Според Жаопин, најголемата платформа за вработување во Кина, има повеќе работни места во хотелите и рестораните, забавните услуги и недвижнините отколку пред една година. Но домаќинствата остануваат претпазливи во врска со трошењето.

Семејствата продолжуваат да штедат повеќе отколку пред пандемијата, нешто што ги загрижува економистите како Луис Куијс, кој е шеф на азиската економија на „Оксфорд економикс“.

Тој ги гледа заштедите на домаќинствата како знак дека кинеските потрошувачи се подготвени да почнат да се расфрлаат со пари по неколкуте месеци седење дома.

Многу семејства минатата година повеќе се задолжуваа за да купат имот и да ги покријат трошоците за време на пандемијата. На Кина сè уште во голема мера ѝ недостига некој вид социјална заштита, која ја обезбедуваат богатите земји, а некои семејства мораат да штедат на здравство и другите големи трошоци.

За разлика од поголем дел од развиениот свет, Кина не ги субвенционира своите потрошувачи. Минатата година, наместо да дели чекови за зајакнување на економијата, Кина им нареди на државните банки да им даваат заеми на претпријатијата и понуди враќање на данокот.

Ограничувањата на патувањето за време на лунарниот новогодишен празник го намалија апетитот на потрошувачите и го забавија замавот на кинеските клиенти. Сепак, податоците за малопродажбата во петокот покажаа дека продажбата во март е подобра од очекуваната, што ги зголеми надежите дека потрошувачите може да почнат да се чувствуваат побезбедно во наредните месеци.

Легенда под Главна слика

Фото: ЕПА

Европа е решена да се ослободи од меката моќ на Москва (енергенсите), а и на дипломатско поле сака да и стави до знаење дека и за неа ќе има „црвени линии“. 

повеќе

Незабележливите разлики во нашето однесување кои се дел од психолошката манипулација на социјалните мрежи се предизвикани од надзорниот капитализам и ја нарушуваат демократската култура и личната автономија.

повеќе

После десетици години се решава холдингот, неданочните давачки и царинските тарифи значајни за бизнисот.

повеќе