СВП 2017

Поетските активности почнаа со портрет на Иван Џепароски и со симпозиум за преводот на делата

Со поетскиот портрет на Ивица (Иван) Џепароски, минатогодишниот добитник на наградата „Браќа Миладиновци“ за стихозбирката „Светлините на Света Гора“, започна вториот ден од 56-те Струшки вечери на поезијата.

Книжевната критичарка Лидија Капушевска Дракулевска подвлече дека ова е најзрела поетска објава на Џепароски и своевиден поетски манастир за манастирите на Света Гора, а предизвикот за преведувачот Зоран Анчевски бил голем затоа што најтешко е да се преведуваат едноставни нешта.

По читањето на стихови од петмината поети кои влегоа во најтесниот избор за годинашната награда „Браќа Миладиновци“, симпозиумот „Изгубено/најдено во преводот“ беше посветен на поезијата на Дуо Дуо еден од најважните современи кинески поети и препевите на македонски и англиски јазик.

Горан Чолакхоџиќ од Хрватска е годинашен добитник „Мостови на Струга“ што СВП ја доделува заедно со УНЕСКО, а за него говореа преведувачот Никола Кукунеш и Иван Шопов, кој истакна дека Чолакхоџиќ има истенчено чувство за детаљ и моќ да ги види навидум обичните нешта во сосема поинакво светло, како да се од животна важност.

Попладнето беше посветено на програмата „Креативна Европа“ и платформата „Версополис“, со претставници од министерствата за култура на Македонија, Биугарија, како и агенти и од странство.

Вечерните часови се предвидени за македонските поети и 55-годишнината од наградата „Браќа Миладиновци“.

„Поезија на пат“ ги носи дел од странските поети во 20.30 часот Ресен во Домот на културата „Драги Тозија“ и во „Куќата на Уранија“ во Охрид, настан што е во соработка со МАНУ.

Сите политичари и безмалку сите новинари во Македонија, се со став дека нема или поточно не е можен план Б во преговарањето за влез во ЕУ со Бугарија.

повеќе

(Насловот е на турски со причина, во превод, „писмо или револвер“.)

повеќе

Со фактот што Европа продолжува да плаќа милијарди долари за рускиот гас секој месец, таа и понатаму игра онака како што свири Кремљ, покажувајќи на тој начин дека е заробеник на сопственото задоволство.

повеќе